Fasit – Leksjon 18
Foreldremøte på tysdag (tekstbok s. 212–213)
1 Kva heiter det på ditt språk?
Ingen fasit
2 Kan du orda?
A Kva høyrer saman?
kos | og nærleik |
orden | og oppførsel |
å gje | ros |
stolt | av |
å gjere | lekser |
glad | i |
rett | og gale |
B Kva betyr omtrent det same?
å lære barna om rett og gale | å oppdra |
å gjere slemme ting mot andre | å mobbe |
å ikkje hugse | å gløyme |
å skrive ein beskjed til læraren | å skrive melding |
å gjere noko for andre | å hjelpe |
3 Foreldre og barn
Skriv til bilda
Løysingsforslag
Bilde 1:
Vi ser ein far og ei dotter. Dei er veldig glade i kvarandre. Det er viktig med kos og nærleik. Det gir tryggleik.
Bilde 2:
På bildet ser vi mor og son. Mor er sint. Sonen rotar. Mor vil at han skal rydde. Sonen er litt lei seg. Det er ikkje moro når mor kjeftar.
4 Verb
A Korleis bøyer vi …?
Infinitiv | Kva gjer du no? | Kva gjorde du i går? | Kva har du gjort? |
---|---|---|---|
å gløyme | gløymer | gløymte | har gløymt |
oppdra | oppdrar | oppdrog | har oppdratt |
å hugse | hugsar | hugsa | har hugsa |
å gjere | gjer | gjorde | har gjort |
å mobbe | mobbar | mobba | har mobba |
å gråte | græt | gret | har gråte |
hjelpe | hjelper | hjelpte | har hjelpt |
å få | får | fekk | har fått |
å skrive | skriv | skreiv | har skrive |
B Øv saman: Verb
Ingen fasit
Innkalling til foreldremøte (tekstbok s. 214)
5 Hugsar du teksten?
1 | Når begynner foreldremøtet? | Kl. 18:30. |
2 | Kva skal dei snakke om på møtet? | Dei skal snakke om skuledagen, meldingar til og frå skulen og val av klassekontaktar og FAU-representant. |
3 | Kva klasse går Leo i? | Han går i klasse 6B. |
4 | Kva heiter Leo sin kontaktlærar? | Ho heiter Evy Olsen. |
5 | Kva må Daniela og Knut ta med? | Dei må ta med noko å bite i. |
6 Møte på jobben
1 | Kven må komme på møtet? | Alle avisboda. |
2 | Når skal møtet vere? | 28. september kl. 18:00. |
3 | Kor skal møtet vere? | I kantina på Bodsentralen. |
4 | Kva skal dei snakke om? | Dei skal snakke om nye ruter, ny personalansvarleg og endringar i arbeidsrutiner. |
5 | Får dei noko å spise på møtet? | Ja, det blir servert kaffi og smørbrød. |
På foreldremøte (tekstbok s. 215)
7 Ein vekeplan
Ingen fasit
8 Skuleord
Ingen fasit
9 Meldingar
A Meldingar om Leo
Les meldingane, og svar kort på spørsmåla
- Daniela
- Evy Olsen
- Han er sjuk.
- Fordi Leo har gløymt mattebøkene sine fire gonger den siste månaden.
- Dei må snakke med Leo.
- Dei kan ta kontakt med læraren.
B Ei melding til læraren
Ingen fasit
10 Skriv: Skulegangen min
Ingen fasit
11 Etter skuletid
A Kva gjer dei?
å synge i kor | å tagge | å ri | å hjelpe til heime |
å spele dataspel | å vere på kjøpesenteret | å spele fotball | å sminke seg |
B Snakk saman: Fritidsaktiviteter
Ingen fasit
C Snakk saman: Kva passar for dei?
Ingen fasit
Samansette ord (tekstbok s. 216)
12 Samansette ord
A Kva for ord er det?
ei vaskemaskin
eit soverom
ei barnevogn
ein vekeplan
ei skrivebok
ein permisjonssøknad
ein fritidsaktivitet
eit engelskkurs
ein barnevakt
B Kva for ord blir det?
Løysingsforslag
soverom, barnevogn, spisebord, fotballbane, busstasjon, vekeplan, skulefag, spelekort, eplekake, vaskemaskin, fritidsaktivitet, skuleår …
13 Sjuk + e + hus
arbeidsbok = arbeid + s + bok
skuledag = skule + dag
mobiltelefon = mobil + telefon
foreldremøte = foreldre + møte
skrivebord = skrive + bord
gymtime = gym + time
ferietur = ferie + tur
fritidsaktivitet = fritid + s + aktivitet
fargeblyant = farge + blyant
skulebuss = skule + buss
morsmålslærar = morsmål + s + lærar
verdskart = verd + s + kart
Som-setningar: Daniela har ein son som heiter Leo (tekstbok s. 217)
14 Alina har ei dotter som heiter Marta
- Alina har ei dotter som heiter Marta.
- Marta har ein son som heiter Filip.
- Marta er gift med ein mann som heiter Igor.
- Dei bur i ein by som heiter Gdansk.
- Marta har ein bror som heiter Robert.
- Robert har ein bil som er gammal.
15 Øv saman: Som-setningar
Ingen fasit
16 Har Erhan ein son som heiter Kerem?
- Erhan har ein son som heiter Kerem.
- Har Kerem ein venn som går på skulen?
- Kerem må gjere oppgåva som står på side 20.
- Leo skal lese teksten som står på side 32.
- Har Kerem ein lærar som heiter Evy?
- Naboen min har ein katt som er veldig gammal.
- Har du eit hus som ligg i sentrum?
- Ser du kona mi som står der borte?
Bindeord: Viss eg øver, blir eg flink (tekstbok s. 218)
17 Viss
A Eg blir flink viss eg øver.
- Eg blir flink viss eg øver.
- Eg blir sint viss du bråkar.
- Eg blir sur viss du masar.
- Eg kjem ein tur viss eg har tid.
- Eg blir glad viss du smiler.
- Det går bra viss du kan det.
B Viss det regnar, blir eg inne.
- Viss det regnar, blir eg inne.
- Viss ho har råd, reiser ho til Polen.
- Viss han får lov, skal han sove heile dagen.
- Viss han vil vere aleine, drar Ali på fisketur.
- Viss han har tid, gjer Rashid lekser.
18 Snakk saman: Fordi …
Ingen fasit
Rashid fortel (tekstbok s. 218–219)
19 Rashid si veke i barnehagen
Ingen fasit
20 Eit eventyr: Høna og såkornet
A Det var ein gong
Det var ein gong ei høne. Ho hadde nokre korn. Ho tenkte: Eg vil så desse korna. Eg treng hjelp. Eg spør grisen. «Gris, kan du hjelpe meg?» sa høna. «Nei», sa grisen. «Eg har ikkje tid!»
Så spurde høna anden. «And, kan du hjelpe meg?» sa høna. «Nei», sa anden. «Eg har ikkje tid!»
Så spurde høna gåsa. «Gås, kan du hjelpe meg?» sa høna. «Nei», sa gåsa. «Eg har ikkje tid!»
Til slutt sådde høna korna sjølv. Korna vaks og vaks. Etter nokre månader tenkte høna: No kan eg skjere korna.
Eg treng hjelp. Eg spør grisen. «Gris, kan du hjelpe meg?» sa høna. «Nei», sa grisen. «Eg har ikkje tid!»
Så spurde høna anda, men nei. Så spurde ho gåsa, men nei. Til slutt skar ho korna sjølv.
No må eg male korna, tenkte høna. Eg treng hjelp. Eg spør grisen, anda og gåsa. Men alle svarte nei. Dei hadde ikkje tid. Til slutt gjekk høna til mølla og malte korna sjølv.
Etterpå bakte ho brød av mjølet.
Grisen, anda og gåsa kjente ei herleg lukt. Dei gjekk til høna sitt hus og banka på. «Kven vil bli med og ete brødet?» spurde høna. «Eg vil», sa grisen. «Eg vil», sa anda. «Eg vil», sa gåsa. «Nei», sa høna. «Eg sådde korna sjølv. Eg skar korna sjølv. Eg gjekk aleine til mølla. Og no vil eg òg ete brødet sjølv.»
B Snakk saman: Det var ein gong
Ingen fasit
21 Ein god far: Å oppdra barn
Ingen fasit
Uttale (tekstbok s. 220–221)
22 Kva hører du: a, e, å, o eller ø?
a | e | å | o | ø | |
---|---|---|---|---|---|
1 | x | ||||
2 | x | ||||
3 | x | ||||
4 | x | ||||
5 | x | ||||
6 | x | ||||
7 | x | ||||
8 | x |
23 Diktat: vokalar
- Lise liker hyggelege lydar om våren.
- Vi skriv om kva vi gjer i barnehagen.
- Dei åt frukt klokka tolv.
- Viss du øver mykje, blir du flink.
24 Så rart
A Bilde: Edderkoppen og Flaggermusa
Ingen fasit
B Diktet: Så rart
Ingen fasit
C Rimord
flaggermus - hus
trærne - tærne
forstår - når
edderkopp - kropp
dager - mage
på - tråd
25 Finn ut: Fleire dikt av Inger Hagerup
Løysingsforslag:
- Våre små søsken - Våre små søsken
- Det bor en gammel baker- Det bur ein gammal bakar
- Så tenner vi et lys i kveld - Så tenner vi eit lys i kveld
26 Målformer
1. 2
2. Nynorsk og bokmål
3. (Ingen fasit)
27 Dialektar
Ingen fasit
Veit du det? (tekstbok s. 222–223)
28 Kva heiter det på ditt språk?
Ingen fasit
29 Kva veit du om skulen i Noreg?
Løysingsforslag
Eg veit at alle må gå på grunnskule i Noreg.
Eg veit at barnehage er eit frivillig tilbod.
Eg veit at grunnskulen er gratis.
Eg veit at elevar i Noreg ikkje bruker uniform.
Eg veit at SFO er eit tilbod for barn frå 1. til 4. klasse.
30 Om å lære
Ingen fasit
31 Læringsplattformer
A Kva høyrer saman?
å slå på | datamaskina |
å logge | seg inn |
å legge | ved ei fil |
å laste | opp ei fil |
å opprette | eit dokument |
B Spørsmål
- Han skal skrive ei oppgåve.
- På universitetet si læringsplattform.
- Han lastar ho ned.
- Han arbeider i mange timar.
- Temaet er vulkanar og jordskjelv.
- For å lese gjennom teksten.
- Han lastar ho opp.
- Han vil lage ein god middag til Silje.
32 Finn ut: Skuleruta
Ingen fasit